צריכים ייעוץ הנדסי ? השאירו פרטים ואנחנו מיד חוזרים

רטיבות בדירה יד שנייה – האם המוכרים אשמים?

מקרה מעניין שנדון לאחרונה בבית המשפט באשקלון, עוסק בבעיה של רטיבות בדירה יד שנייה בנתיבות. לפני כחמש שנים, קנו בני זוג דירה בנתיבות. הם רכשו את הדירה בחודשי הקיץ, וכאשר הגיע החורף – התחילו לצוץ כתמי רטיבות בדירה, שהפכו לנזילות וליקויים קשים.

קוני הדירה האשימו את המוכרים בכך שהסתירו את בעיות הרטיבות בדירה באמצעות צבע, ותבעו אותם בכ-90 אלף שקל עבור תיקון הנזקים ופיצויים. הקונים טענו כי מוכרי הדירה שיפצו אותה לפני המכירה, במטרה להסוות את ליקויי הבנייה הקיימים בה.

מנגד, המוכרים טענו כי לא הסתירו מהקונים דבר וכי לא ידעו שיש בעיות רטיבות בדירה. אחרי הכל מדובר בבניין בן 30 שנה, והקונים היו צריכים לערוך בדק בית עם איש מקצוע לפני שהם מחליטים לרכוש את הנכס.

חוות דעת מומחה שמונה על ידי בית המשפט קבעה שהרטיבות בדירה נובעת מבעיית עיבוי בבניין. זוהי תקלה בבידוד התרמי של המבנה שהיתה קיימת שנים, ובעצם מאז הקמת הבניין לפני 30 שנה. מים מצטברים בקירות החיצוניים של הבניין וכאשר החדרים אינם מאווררים או מחוממים מספיק, נוצר עובש על הקירות.

בית המשפט קבע כי ליקוי הרטיבות לא הוסתר על ידי המוכרים ולא נגרם על ידם. השופטת אף דחתה את הטענה לפיה המוכרים צבעו את הדירה כדי להסתיר את העובש, והסבירה שלא סביר שהם התגוררו בדירה זמן כה רב עם בעיות עובש חמורות. התביעה נדחתה והתובעים חויבו בהוצאות בסך 1,989 שקל ובשכר טרחת עו"ד בסך 17,550 שקל.

עוגמת הנפש הזו, הטרחה, ההוצאה הכספית והטרטור בבתי המשפט – כל אלה היו יכולים להימנע באמצעי פשוט – בדק בית יד שנייה, שמבוצע על ידי מהנדס מומחה.

רכישת דירה היא השקעה כספית עצומה, ומן הראוי להגן על השקעה כזאת. למעשה, כל רכישה של נכס מקרקעין כיום בישראל, מצריכה בדק בית וחוות דעת של מומחה.

חברת רימון שירותי הנדסה מציעה שירותי בדק בית, ביקורת מבנים המבוסס על ניסיון עשיר, בסיס ידע רחב, טכנולוגיות מתקדמות וסטנדרטים גבוהים של שירות.

אל תיקחו סיכון, לא קונים נכס ללא ביקורת מבנים – פנו אלינו לייעוץ ראשוני ללא עלות.

5.0
Rated 5.0 out of 5
מתוך 5 כוכבים, מבוסס על 80 חוות דעת.
לייעוץ ראשוני חינם והצעת מחיר

שיחת ייעוץ בחינם

פנו אלינו לייעוץ ללא התחייבות
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם!

הודעות שיתקבלו לאחר שעות העבודה
יטפלו ביום העסקים שלמחרת.

 
 

תודה על פנייתך

קיבלנו את הפרטים, נחזור אליך בהקדם!

לקוחות יקרים, גם בימים של חשש וחוסר ודאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, השירותים שלנו זמינים עבורכם ופועלים במתכונת הרגילה.
אנו ממשיכים לספק שירותי הנדסה ובדק בית תוך כדי שמירה על כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות.

פתיחת צ'אט וואטסאפ
1
יצירת קשר בוואטסאפ
רימון שירותי הנדסה
שלום רב,
לייעוץ הנדסי מקצועי והצעת מחיר, שלחו הודעה.