צריכים ייעוץ הנדסי ? השאירו פרטים ואנחנו מיד חוזרים

תבעו את הקבלן וקיבלו פיצוי עבור ליקויי בנייה חמורים ורטיבות בסך 158 אלף שקל

ליקויי בנייה עלולים לגרום לעוגמת נפש קשה לבעלי הנכס, ולעתים המוצא היחידי שנותר הוא תביעה כנגד הקבלן, על מנת לקבל פיצויים.

כך למשל, נקבע כי בעלי בית ביישוב ספיר שבדרום הארץ, יפוצו על ידי הקבלן בגלל ליקויי בנייה חמורים, איחור של יותר מחצי שנה במסירת הבית וגרימת עוגמת נפש. בני הזוג שכרו חברה קבלנית, על מנת שתבנה עבורם את הבית. תהליך הבנייה נמשך זמן רב מעבר ללו"ז שנקבע, והבית לא היה ראוי למגורים בגלל בעיות רטיבות שנגרמו בגלל איטום לקוי. החברה המקורית לא הצליחה לתקן את ליקויי הבנייה ולכן נאלצו בני הזוג לשכור חברה נוספת.

לאחר מכן, תבעו בעלי הדירה את הקבלן בסכום של חצי מיליון שקל בגין איחור במסירת הנכס, ליקויי בנייה ועוגמת נפש. החברה הקבלנית טענה מצדה שליקויי הבנייה נגרמו על ידי הדיירים מפני שהציבו על הגג עמודי פלדה שלא נכללו בתוכנית. מהנדס מומחה שמונה על ידי בית המשפט אישר כי קיימים ליקויי בנייה שונים בנכס, וכי ליקויי האיטום והרטיבות הם חמורים במיוחד. השופטת קבעה שמי שפתר את בעיות האיטום הוא הקבלן החלופי שנאלצו התובעים לשכור. השופטת גם קיבלה את טענת התובעים לגבי האיחור במסירה, וקבעה כי הקבלן הפר את ההסכם.

לאחר קיזוז הסכום שהתובעים היו חייבים לקבלן בגין העבודה, קבע בית המשפט כי מגיע להם כ-115 אלף שקל פיצוי ועוד כ-42 אלף שקל הוצאות משפט. בסך הכל, נקבע לבני הזוג פיצוי של כ-158 אלף שקל בגין ליקויי בנייה.

גם אם הסכום שנפסק היה הוגן, סביר להניח שהוא לא היווה פיצוי מלא על הטרחה, עוגמת הנפש והנזק שנגרם לנכס. על מנת להימנע מסיטואציות כאלה בכל תהליך של בנייה, כדאי להיעזר במהנדס עם ידע מקצועי, בעל היכרות עם חוק תכנון ובנייה והתקנים הרלוונטים לצד ניסיון בתחום ליקויי הבנייה, שילווה אתכם בתהליך, יעזור לכם למנוע מראש ליקויים או יסייע לכם לדעת שקיימים כאלה בשלב תכנון הבית.

5.0
Rated 5.0 out of 5
מתוך 5 כוכבים, מבוסס על 80 חוות דעת.
לייעוץ ראשוני חינם והצעת מחיר

מאמרים מעניינים נוספים

שיחת ייעוץ בחינם

פנו אלינו לייעוץ ללא התחייבות
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם!

הודעות שיתקבלו לאחר שעות העבודה
יטפלו ביום העסקים שלמחרת.

 
 

תודה על פנייתך

קיבלנו את הפרטים, נחזור אליך בהקדם!

לקוחות יקרים, גם בימים של חשש וחוסר ודאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, השירותים שלנו זמינים עבורכם ופועלים במתכונת הרגילה.
אנו ממשיכים לספק שירותי הנדסה ובדק בית תוך כדי שמירה על כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות.

פתיחת צ'אט וואטסאפ
1
יצירת קשר בוואטסאפ
רימון שירותי הנדסה
שלום רב,
לייעוץ הנדסי מקצועי והצעת מחיר, שלחו הודעה.