צריכים ייעוץ הנדסי ? השאירו פרטים ואנחנו מיד חוזרים

בדק בית. לא חבל על הכסף?

במקום לשכנע אותך בנחיצות בדק בית אתן לחוקרי הטכניון להשיב לך:

"חוקרים בטכניון: ב-100% מהדירות החדשות בישראל יש ליקויי בניה"

פרופ' יחיאל רוזנפלד, ראש התוכנית לניהול הבנייה בטכניון, וד"ר חנן בן עוז, חקרו עבור משרד השיכון וזו התמונה שנחשפה: הבנייה בישראל נעשית ברמה נמוכה, על ידי עובדים שלא עברו הכשרה ומפוקחת על ידי מפקחים לא מקצועיים שלחלקם אין אינטרס לחשוף את הליקויים".

עוד קובע המחקר: לליקויי הבניה יש מחיר. אנו משלמים כיום, בלי לדעת על כך, 10% מעלויות הבנייה על היעדר איכות. עלויות האיכות הירודה כוללות תיקונים, קניית חומרים נוספים, התארכות משך הביצוע ועלויות משפטיות. עלות עסקת נדל"ן ממוצעת בישראל עומדת על 2 מיליון ₪. ובחשבון פשוט 200,000 ₪ הפסד לקונה.

הנתון הבא ישלים את התשובה 60% מליקויי הבניה הם רטיבות!

בדיקת גז ראדון

שאלת אם לא חבל על הכסף? ובכן, בוודאי נתקלת פעם בתופעת רטיבות בבית. כן, הכתם הירוק שחור שמופיע כנקודות קטנות על הקיר ומתחיל להתפשט, לפוצץ את הטיח ולכרסם את הקיר. מוכר לך, נכון?

עכשיו, נדמיין את התחושה הנוראית כשזה קורה בבית או דירה שרק עכשיו רכשתם? נשים לרגע את העלות הכספית בצד ונדמיין מה קורה בפועל…

בפועל, ליקויי בניה זה הרבה יותר מאשר "רק" הוצאה כספית כבדה

הלב נחמץ. הכול הופך להיות שחור. וזו רק ההתחלה. נכנסתם לבית החדש, חלק מהריהוט ומכשירי החשמל חדשים, עשיתם פוליש, הבית מבריק ומצוחצח עדיין ב"ניילונים" ואז: צריך להרים את הריצוף, ליבש את המצע החולי הרטוב, האבק מתנחל בכל פינה, רעש ומהומה. ומה עושים אם אין עוד אריחי ריצוף כאלה במלאי?

וכמובן… הריצות, הטרטורים, כאבי הראש ושעות העבודה האבודות כי צריך גם להשגיח על הפועלים שלא יפגעו בכלום. כל זה היה שווה חיסכון של עלות בדק בית?

מסתבר שבדק בית דווקא חוסך לך כסף: עשרות ואף מאות אלפי ₪

במיוחד כשמדובר בליקויי בניה סמויים: רטיבות, מערכות חשמל, מיזוג, איטום אינסטלציה, ניקוז ודומיהם החבויים בקירות, בתקרות או מתחת לריצוף. ברור שלפתוח קיר או להרים ריצוף זו מלאכה יקרה בעלותה. אינני יודע לציין מספר מבלי לראות את הנזק, אבל בכל מקרה, מדובר בעשרות אלפי ₪ ולעיתים אף יותר מכך.

ועכשיו, אני רוצה לשאול אותך: חבל להוציא כסף על בדק בית?

הדוגמא של בדיקת רטיבות היא רק אחת מתוך רשימת ליקויים שמאפיינת כל בית בישראל. כולם, ליקויי בניה שעלות תיקונם יקרה. אני מניח שכדי לרכוש את הנכס לקחת משכנתא ופרטת חסכונות, נכון?

עם יד על הלב, למי יש בשלב הזה עשרות אלפי שקלים פנויים? לא עדיף להגיש לקבלן דו"ח ביקורת מבנים מקצועית ובלתי תלויה, ושהוא יישא בהוצאות התיקונים? ואם מדובר בבדיקת דירה יד שניה לפני קניה… הרי לך קלף מיקוח חזק להורדת המוכר מהמחיר אותו הוא דורש. בהפרש ניתן לבצע את תיקון ליקויי הבניה מבלי להיכנס להוצאות מעבר לסכום רכישת הנכס.

כשבוחרים מהנדס בניין לביצוע ביקורת מבנים, כדאי לבדוק גם אותו.

אותו קו מנחה של בדיקה לפני קניה צריך לעבוד גם בבחירת חברת בדק בית.
כלל ברזל – לא קונים חתול בשק!!! ככל שמבצע בדיקת ליקויי הבניה מקצועי ומנוסה יותר כך גם ביקורת המבנים שלו תהיה מפורטת ומעמיקה יותר.

5.0
Rated 5.0 out of 5
מתוך 5 כוכבים, מבוסס על 80 חוות דעת.
לייעוץ ראשוני חינם והצעת מחיר

מאמרים מעניינים נוספים

שיחת ייעוץ בחינם

פנו אלינו לייעוץ ללא התחייבות
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם!

הודעות שיתקבלו לאחר שעות העבודה
יטפלו ביום העסקים שלמחרת.

 
 

תודה על פנייתך

קיבלנו את הפרטים, נחזור אליך בהקדם!

לקוחות יקרים, גם בימים של חשש וחוסר ודאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, השירותים שלנו זמינים עבורכם ופועלים במתכונת הרגילה.
אנו ממשיכים לספק שירותי הנדסה ובדק בית תוך כדי שמירה על כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות.

פתיחת צ'אט וואטסאפ
1
יצירת קשר בוואטסאפ
רימון שירותי הנדסה
שלום רב,
לייעוץ הנדסי מקצועי והצעת מחיר, שלחו הודעה.