צריכים ייעוץ הנדסי ? השאירו פרטים ואנחנו מיד חוזרים

איטום לקוי של חדרים רטובים וחדירת מים לפרוזדור הדירה

ליקויי בנייה הקשורים לרטיבות נפוצים במיוחד – בדירות חדשות וגם בדירות יד שנייה. אלה ליקויים שלעתים קל לאתר אותם ויזואלית, אולם לעתים הם נסתרים ועלולים לגרום נזקים בדירה במשך תקופה ארוכה.

במהלך בדק בית שביצענו, מצאנו סימני רטיבות קפילרית בקירות ובמחיצות של חדר מקלחת המשותפים לפרוזדור ולחדר שירות. בנוסף, גילינו סימנים של תפרחת ורובה שמחליפה גוון במישקים ברצפה.

מדדנו ערכים גבוהים יחסית של תכולת רטיבות בעזרת מכשיר פרוטימטר (מכשיר המודד לחות בקיר או מתחת לאריחים). כל הממצאים מעידים על תכולת רטיבות גבוהה יחסית מתחת לריצוף. הסיבה לרטיבות: לא בוצעו הגבהות לקופסאות ביקורת וכתוצאה מכך מים חדרו אל מתחת לריצוף חדר הרחצה ומשם לפרוזדור.

סימני הרטיבות מופיעים מעל הפנלים על גבי הקירות כהתנפחות טיח וצבע. ליקוי בנייה זה מעיד על איטום לקוי של חדר הרחצה ומעבר של מים מחדר הרחצה אל הפרוזדור, בניגוד לכללי המקצוע הדורשים לבצע חגורות הפרדה ולאטום את החדר הרטוב, על מנת למנוע מעבר מים אל אזורים יבשים.

בדגימה שנלקחה ממצע מתחת לריצוף במסדרון הדירה, נמדדה תכולת רטיבות של 4.6% – גבוהה משמעותית מהתקן. תקן ישראלי 1555 חלק 3, דורש שתכולת הרטיבות של התשתית אחרי סיום הנחת האריחים לא תהיה גדולה מ-3% כשהתשתית עשויה אגרגטים המכונים "סומסום".

בתמונה זו ניתן לראות סימני רטיבות קפילרית בקיר המשותף למקלחת כללית ולפרוזדור הדירה:

רטיבות בדירה בדק בית

מדידת רטיבות בעזרת protimeter:

מדידת רטיבות פרוטימטרהתנפחות טיח וצבע בקיר בגין הרטיבות:

התנפחות צבע בקיר רטיבות

ליקוי בנייה זה כרוך בעלות תיקון גבוהה, שכן יש צורך להחליף או לייבש את המצעים בפרוזדור בחדר הרחצה. בנוסף, צריך לפרק את הריצוף והמצע הקיים בחדר הרחצה וחדר הכביסה, לאטום את חדר הרחצה וחדר הכביסה בצורה מושלמת למניעת מעבר מים מחדרים רטובים לאזורים יבשים, לאחר מכן לייבש את המצעים בפרוזדור הדירה, לחרוץ את הרובה הקיימת ולהחליפה ברובה חדשה ולרצף מחדש את חדר הרחצה.

בגמר העבודות נדרש לבצע תיקוני טיח וצבע בפרוזדור. לצורך שמירה על גוון אחיד של צבע, יידרש לצבוע אזורים נרחבים מאזור התיקון.

5.0
Rated 5.0 out of 5
מתוך 5 כוכבים, מבוסס על 80 חוות דעת.
לייעוץ ראשוני חינם והצעת מחיר

שיחת ייעוץ בחינם

פנו אלינו לייעוץ ללא התחייבות
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם!

הודעות שיתקבלו לאחר שעות העבודה
יטפלו ביום העסקים שלמחרת.

 
 

תודה על פנייתך

קיבלנו את הפרטים, נחזור אליך בהקדם!

לקוחות יקרים, גם בימים של חשש וחוסר ודאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, השירותים שלנו זמינים עבורכם ופועלים במתכונת הרגילה.
אנו ממשיכים לספק שירותי הנדסה ובדק בית תוך כדי שמירה על כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות.

פתיחת צ'אט וואטסאפ
1
יצירת קשר בוואטסאפ
רימון שירותי הנדסה
שלום רב,
לייעוץ הנדסי מקצועי והצעת מחיר, שלחו הודעה.