מניעת ליקויי בנייה

רוצה להתייעץ עם מהנדס אודות מניעת ליקויי בנייה?

מניעת ליקויי בנייה

ליקויי בנייה בדירה חדשה או דירה יד שנייה יכולים להוות מטרד משמעותי בזמן שימוש בדירה, להוריד מערך הנכס וגם להפוך למפגע בטיחותי שמסכן את הדיירים במבנה.

ליקויי בנייה נגרמים לרוב בגלל חוסר מקצועיות, חוסר הקפדה על סטנדרטים, אי הכרות עם חוקי התכנון והבנייה והתקנים הרלוונטיים ולעתים אף חוסר ניסיון של העוסקים בבנייה. בעלי מקצוע שאינם מכירים את הטכנולוגיות והחומרים בענף הבניין, יכולים גם הם לגרום לליקויי בנייה.

ליקויי בנייה עלולים להתרחש בכל סוג עבודה הנדסית ובכל זמן. ליקויים אלה, לצערנו, מהווים תופעה נרחבת בישראל, וגורמים לנזקים של מאות מיליוני שקלים בשנה.

מניעת ליקויי בנייה – מקדימים תרופה למכה

אפשר כמובן לתקן ליקויי בנייה לאחר שהתרחשו, אולם נכון, זול וקל הרבה יותר למנוע אותם מלכתחילה.

מניעת ליקויי בנייה אפשרית בהחלט! בכל תהליך של בנייה, מומלץ להיעזר במהנדס עם ידע מקצועי, בעל היכרות עם חוק תכנון ובנייה והתקנים הרלוונטים לצד ניסיון בתחום ליקויי הבנייה, שילווה אתכם בתהליך ויעזור לכם למנוע ליקויי בנייה, או לכל הפחות – יסייע לכם לדעת שקיימים כאלה בשלב תכנון הנכס הנדל"ני.

הדרך העיקרית למנוע ליקויי בנייה היא ידע מקצועי רלוונטי: מהנדס מוסמך הוא בעל כלים מקצועיים וידע, שיכולים לעזור במניעה ואיתור של ליקויי בנייה נפוצים. יש לבחור מהנדס בעל יושר אישי והגינות, עם ניסיון רב-שנים, ובעל המלצות.

חברת רימון שירותי הנדסה מנוהלת על ידי ניסן בן שושן – מהנדס בניין, עם ידע רב וניסיון בביצוע בניינים למגורים ולמסחר. בן שושן שימש כמהנדס בניין ראשי ומנהל פרויקטים בבניה, בעל ניסיון בכתיבת דו"חות ביקורת מבנים ובדק בית, מהנדס רשוי באיגוד המהנדסים והאדריכלים ומנהל פרויקטים בבנייה מטעם הטכניון.

לפרטים נוספים – צרו קשר.

הידע הנדרש של מהנדס בתחום ליקויי הבנייה כולל:

  • ידע והבנה של חוק התכנון והבנייה וחוק המכר.
  • הבנה מעמיקה של התקנים הנדרשים בתחומים כמו שלד, איטום, חשמל, אינסטלציה ועוד.
  • הכרות עם תקני הבנייה הישראלים.
  • הכרות עם המפרט הכחול (הבין-משרדי).
  • הכרות עם כללי המקצוע המקובלים והטובים.

סוגי ליקויי בנייה הניתנים למניעה

  • ליקויי בנייה קוסמטיים – ליקויים אסתטיים שלפעמים ניתן לגלות גם בעין לא מקצועית. ליקויים אלה לרוב בולטים לעין ונגרמים בגלל חוסר תשומת לב של בעלי המקצוע, או עבודה חפוזה מדי.
  • ליקויי בנייה מינוריים – ליקויי בנייה אלה לא יגרמו למפגעים משמעותיים אבל עלולים להטריד ולהוריד את ערך הנכס. גם ליקויים אלה נגרמים מעבודה לא יסודית ובגלל חוסר תשומת לב.
  • ליקויי בנייה משמעותיים – לרוב מתגלים לאחר סיום הבנייה ועלולים לגרום נזקים כבדים העלולים להוות מפגע בטיחותי ו/או לגרום לירידת ערך של הנכס. ליקויי בנייה מהותיים אלה נגרמים בגלל רשלנות, חוסר תיאום בין גורמי הבנייה והתכנון ועוד.
  • ליקויי בנייה מתפתחים – ליקויים אלה מתחילים כליקוי קטן וסמוי ומתפתחים עד כדי גרימת נזקים משמעותיים. ליקויים שמתגלים בשלב מאוחר, הרבה לאחר סיום הבנייה והאכלוס. ליקויים אלה לרוב מתגלים רק לאחר שנגרם נזק גדול בנכס, ועלות התיקון גבוהה מאוד.

מניעת ליקויי בנייה – יתרונות

  • שיפור המוניטין של הקבלן.
  • חיסכון משפטי – צמצום תביעות דיירים.
  • חיסכון זמן – מניעת הליקויים מפנה זמן להתעסקות בפרויקטים חדשים במקום לטפל בתלונות ומפגעים.
  • חיסכון כספי – זול יותר למנוע ליקוי בשלב התכנון מאשר לתקן אותו לאחר שנבנה.
יש לך שאלה אודות מניעת ליקויי בנייה?

שיחת ייעוץ בחינם

פנו אלינו לייעוץ ללא התחייבות
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם!

הודעות שיתקבלו לאחר שעות העבודה
יטפלו ביום העסקים שלמחרת.

 
 

תודה על פנייתך

קיבלנו את הפרטים, נחזור אליך בהקדם!

לקוחות יקרים, גם בימים של חשש וחוסר ודאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, השירותים שלנו זמינים עבורכם ופועלים במתכונת הרגילה.
אנו ממשיכים לספק שירותי הנדסה ובדק בית תוך כדי שמירה על כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות.

פתיחת צ'אט וואטסאפ
1
יצירת קשר בוואטסאפ
רימון שירותי הנדסה
שלום רב,
לייעוץ הנדסי מקצועי והצעת מחיר, שלחו הודעה.